X
تبلیغات
دبستان فرهنگیان شوش دانیال

دبستان فرهنگیان شوش دانیال

خبری-آموزشی-پرورشی
فرارسیدن سالروزشهادت امام حسین(ع) ویاران آزاده اش برهمه ی شیعیان ودانش آموزان گرامی تسلیت باد.

+نوشته شده در سه شنبه پانزدهم آذر 1390ساعت22:39توسط |
آموزش شنا برای دانش آموزان پایه های سوم
قابل توجه اولیاء گرامی دانش آموزان:

به دانش آموزان پایه سوم دبستان درقالب یک طرح ملی کشوری آموزش شنا داده خواهدشد.درپایان دوره برای دانش آموزانی که دوره راباموفقیت پشت سربگذارندگواهینامه  مربوطه صادرمی شود.هزینه برگزاری دوره به عهده آموزش وپرورش می باشد. والدین گرامی لازم است موافقت ورضایت خودرا درقالب فرمی که برای این کارتهیه شده است به دبستان اعلام نمایند. احتمالاً شروع کلاس ها ازابتدای هفته ی آینده 12/9/90خواهدبود.

+نوشته شده در یکشنبه ششم آذر 1390ساعت0:6توسط |
برنامه ریزی

هیچ باد موافقی برای کشتی که مسیر مشخصی ندارد، نمی وزد
برنامه ریزی

یکی از اصول مهمی که همیشه به آن معتقد هستیم،  این است که در هر شرایطی این خود انسان است که با توجه به تمامی شرایط، بهترین تصمیمات را می گیرد و آنها را عملی می کند، البته این به معنی استفاده نکردن از تجربیات و عقاید دیگران و بی توجهی به آنها نیست؛ بلکه به این معناست که هر انسانی در هر شرایطی، با توجه به تمام تجربیات قبلی خود و دیگران و سنجیدن شرایط و متغیرهای دیگر، تصمیم بگیرد که کاری را انجام بدهد یا ندهد. پس بهترین تصمیم گیرنده خود شخص است. زیرا اوست که به تمامی احوال خویش آگاه است، تمامی عادت های ریز و درشت خود را می شناسد و می داند و می فهمد چه زمان هایی برای مطالعه بهتر است
اصولی که در برنامه ریزی باید رعایت شود:
1-تعیین هدف: مشخص کنید که هدف من در پایان سال تحصیلی چیست مثلاً "بگویید  : می خواهم معدل پایان ترم من تقریباً 18 شود." این هدف را یادداشت کنید و براساس آن برنامه ریزی کنید
 2-برنامه باید واقعی و عملی باشد: با توجه به شناختی که از خود، بضاعت علمی، عادت های یادگیری و استعداد خود دارید، برنامه ریزی واقعی کنید. بنابراین برنامه ای بنویسید که بتوانید به آن عمل کنید. اجرای برنامه هنری است که لازمه آن برنامه ریزی واقع بینانه است
3-کوتاه مدت بودن برنامه: برنامه کوتاه مدت در یک بازه زمانی یک هفته ای است. در این برنامه مطالب جزئی تر و عملی تر است. ضمن اینکه برنامه  کوتاه مدت قابلیت انعطاف پذیری بیشتری دارد و به راحتی قابل تعویض، تغییر و جایگزینی با برنامه های کوتاه مدت دیگر است؛ ولی در یک برنامه بلند مدت اگر در همان ابتدای برنامه یا نیمه راه با مشکل اجرایی مواجه شدید دیگر قابل ترمیم یا بازنگری نیست.
4-تهیه برنامه با روش فضای آزاد (شناوری برنامه): برنامه باید طوری تنظیم شود که در هر روز چند ساعت خالی برای کارهای اورژانسی وجود داشته باشد. در ضمن امور شخصی هم در برنامه باید درنظر گرفته شود
 5-درنظر گرفتن متغیرها: در این مرحله متغیرهای مختلف نظیر زمان آزمون های پایان نیم سال، زمان برگزاری آزمون های مبتکران، تعطیلی های آینده و .... را در تقویم اجرایی خود در نظر بگیرید.
در پایان نمونه ای از برنامه ریزی روزانه یک دانش آموز به عنوان مثال آورده می شود:

  بیدار شدن از خواب و نماز و نرمش=6:30-6

پیش مطالعه دروس امروز= 7-6:30
7:15-7= صبحانه    
2-7:20= رفتن به مدرسه ناهار و نماز    

4-2= استراحت
5-4 = مرور درس های امروز
مطالعه دروس فردا= 8-5 (دقت کنید که هر 45 دقیقه یا 1 ساعت 10 دقیقه استراحت قرار دهید)
9-8= زمان آزاد
10-9 = سریال

11 = خواب


در اینجا لازم است بر این نکته تاکید کنم که ثبت مطالعه و فعالیت های انجام شده در  برنامه ریزی مناسب برای هفته های بعد به شما کمک خواهد کرد تا نکات قوت و ضعف خود را بیابید و در برنامه هفته آینده به کار برید
با توجه به تمام مفاهیم بالا بهتر است از حالا برای آزمون پایانی آماده شویم و برنامه ریزی  دقیق تری را شروع کنیم. 
                                                       سهراب آریانپور

+نوشته شده در پنجشنبه سوم آذر 1390ساعت1:46توسط |
مشارکت مردمی

به نام خدا

"والباقیات و الصالحات خیرٌ عند ربّک ثواباً و خیرٌ مَردّا"(سوره مریم/آیه 76) 

ارزش کارها به نسبت اهمیت وتاثیر فردی واجتماعی قابل سنجش است وبراساس معارف دینی هرکس اثرنیکی رابنیان گذارد،نسبت به آثارآن تا هرزمان که بماند ماجوراست.آنچه ارزش انسانی و وجهه ی این امور وهرگونه فعالیت خیرخواهانه وخداپسندانه راازموارد مشابه آن متمایز می سازدعلاوه براختیارواراده شخص درکمال آزادی،قصد ونیت الهی درانجام این گونه فرائض دینی واخلاقی است.

ولی گرامی:

باسلام ودرود به پیشگاه شماهمراهان دلسوز وصادق درمسیر گرانمایه ی دانش اندوزی وپروراندن آینده سازان این سرزمین همیشه جاوید؛امابعد:

شما نیک می دانیدکه امروزه کارآموزش وپرورش دانش آموزان به تنهایی ازتوان مدارس خارج است.دردنیایی که هرلحظه برپرسش ها وضرورت های زندگی افزوده می شود،همه باید به کمک همدیگربشتابندتا بتوانند پابه پای دیگرمردمان پیشروی جهان، مسیر پیروزی وبهروزی را به درستی بپیمایندودراین راه البته، پروراندن بهینه ی سرمایه های انسانی ارزشمند یعنی فرزندان ایران زمین برای ساختن فردایی درخشان بسیارسرنوشت سازوراهگشاست.

انجمن اولیاء ومربیان دیستان فرهنگیان به همراه مدیریت وسایرکارکنان دبستان، به همه ی اولیاء گرانقدری که با انواع کمک های فکری ومادی خوددرسالهای اخیر،به پیشرفت آموزش وپرورش دانش آموزان ورفع انواع نیازهای این دبستان کمک نموده اند صمیمانه مراتب سپاس خودراابراز می دارد.وبا راست گفتاری تمام اعلام می کنداگرکمک های این اولیاء متعهد وخیربااحساس مسئولیت نبود،این دبستان شرایط امروزرانداشت.

دربرنامه ریزی دبستان فرهنگیان برای سال تحصیلی91-90 نیز،علاوه برادامه برنامه های سال تحصیلی گذشته -همانند:برگزاری آزمون های مستمر،تشویق دانش آموزان برتر وتلاشگردرقالب جشنواره ای به همین نام،تامین امکانات روزا نه وضروری مثل انواع کاغذو...،تامین هزینه های جاری انرژی ونگهداری ساختمان واموال موجود، برگزاری اردوهای دانش آموزی،برگزاری مناسبت های مختلف ملی ومذهبی،برگزاری مسابقات ورزشی وتشویق تیم هاوافرادبرتر،برگزاری کلاس های آموزش خانواده،برگزاری همایش های اولیاء ومربیان وچندین برنامه ی آموزشی وپرورشی دیگر تشکیل کلاس های فوق برنامه ،جبرانی وتقویتی بعضی ازدرس ها،راه اندازی مدرسه قرآنی،تشکیل وراه اندازی اولیه مدرسه هوشمندکه تامین امکانات موردنیاز آن مانند دستگاههای رایانه(کامپیوتر)، سیستم پخش اسلاید ،تهیه فیلم ها واسلایدهای آموزش وپرورشی مربوطه و... هزینه زیادی رامی طلبد،پیش بینی وتصمیم گیری شده است.لازم به ذکراست ،آموزشگاه فرهنگیان جزء معدودمدارسی است که برای این کار(مدرسه هوشمند)درسطح منطقه درنظرگرفته شده است.

ولی گرامی ،چنانچه تمایل دارید دراین امورخیر شرکت کرده وازاجرمعنوی واخروی آن انشاء الله بهره مند گشته و درراه ساختن آینده ای روشن برای فرزندانمان سهیم گردید،فرم زیرراتکمیل وبه دبستان ارسال نمائید.

 

                                                          انجمن اولیاء ومربیان دبستان فرهنگیان

 

-------------------------------------------------------------

 

                       

                                       مدیریت دبستان فرهنگیان

                                 سلام علیکم

احتراماًاین جانب       ...........................................................        ولی دانش آموز پایه/کلاس   ................................   به نام..........................................................................................بامطالعه وملاحظه برنامه های آ ن آموزشگاه وبا پرداخت داوطلبانه مبلغ مشخص شده زیردراجرای برنامه های موردنظرآن شرکت ،تا انشاء الله ازمواهب معنوی آن بهره مندگردم.    

20000تومان            30000 تومان                 40000  تومان                  بیشتر

 

ضمناًبرای بهبود برنامه های آن آموزشگاه درزمینه........................................................پیشنهادمی کنم که.....................................................................................................................................................................................................................................................................

 

 

                   نام ونام خانوادگی وامضاء:

 

 

+نوشته شده در پنجشنبه سوم آذر 1390ساعت1:41توسط |
نتایج بازدید مرحله اول بازدید ازکلاس های درس
باتوجه به یک دوره بازدید ازکلاسهای درس توسط معاون آموزشی دبستان ،آفای آریانپور، نکات زیر جهت افزایش بازدهی معلم وبهبود یادگیری دانش آموزان سفارش می گردد:

1-آموزگارطرح تدریس هرچندخلاصه ازموضوع تدربس داشته باشد

2-ارائه فرصت سوال درجریان تدریس به دانش آموزان دریادگیری آنها بسیارموثراست

3-مدیریت زمان ازنقطعه شروع تاپایان کارحیلی مهم است.این کار باعث ایجادنظم وانصباط درچریان تدریس شده وباعث می شود تامعلم دچارکمبودوقت نشده وآموزش ناقص نماند

4-درجریان تدریس از شیوه های مجسم وعینی ونیمه مجسم ومجرداستفاده وحتماً ازوسایل کمک آموزشی مناسب به ویژه ساخت دانش آموزان،استفاده گردد

5-درتعیین تکلیف ها جنبه تحقیق وپژوهش موضوعات نیز درنظرگرفته شود

6-سعی شود اطلاعات جدید برپایه ی اطلاعات مرتبط قبلی به دانش آموزان ارائه گرددتا یادگیری بهترصورت گیرد

7-ازدفترشاخص کلاس به موقع وبه هنگام استفاده شود

8-درهنگام پاسخ دادن به پرسشهای دانش آموزان آرامش،واستحکام دربیان معلومات ورعایت کرامت انسانی آنها همواره مدنظرباشد

9-دانش آموزان را با الفاظ احترام آمیزموردخطاب قراردهیم تاعزت نفس آنان راتقویت نماییم

10-سعی شود میزان تدریس براساس جدول بودجه بندی باشد،نه زادونه کم

11-اهمیت هردرس موردفراموشی قرارنگیرد

12-بردرستی انجام تکالیف نظارت مناسبی ازجانب معلم به عمل آید

13-پرورش بعداخلاقی وتربیتی دانش آموزان همواره مدنظرباشد

14-نظافت روزانه ومستمرکلاس درس درپایان روز توسط خودشاگردان درایجادنگرش مثیت به رعایت بهداشت وپاکیزگی بسیارمفیداست

15-ایجادانگیزه یادگیری،با بیان اهمیت وکاربرد موضوع یادگیری درزندگی، همواره مدنطرباشد

+نوشته شده در پنجشنبه سوم آذر 1390ساعت1:32توسط |
بازدید راهنمای شاهد

درادامه ی بازدیدهای راهنمای آموزشی فرزندان شاهد وایثارگران مقطع ابتدایی ،آقای عیسی کرد،درتاریخ 2/9/90درآموزشگاه حاضرووضعیت تحصیلی وتربیتی فرزندان شاهد وایثارگران رابا آموزگاران موردبررسی وگفتگو قراردادند.دریک اقدام خوب وبا هدف آشنایی دانش آموزان با انواع سوالات آقای کرد همیشه نمونه سوالات وآزمون های به عمل آمده رابرای سایر مدارس می بردتا مورداستفاده دانش آموزان قرارگیرد.

+نوشته شده در پنجشنبه سوم آذر 1390ساعت0:47توسط |
بازدید ازدبستان

درتاریخ 1/9/90معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش وپرورش شوش، سرکارخانم کریمپور به همراه کارشناس پیش دبستانی سرکارخانم نصرتی وسرگروه آموزشی پایه چهارم ،خانم مربوط وسرگروههای پایه پنجم حانم مهرافروزوآقای رستمی ازکلاس های چهارم وپنجم بازدید به عمل آوردند.درپایان برگه گزارش بازدیدراتکمیل ویک گزارش شفاهی نیزاز وضعیت یادگیری دانش آموزان وعملکرد آموزگاران ارائه دادند.تعدادی از پرونده های دانش آموزان پایه اول ودفترشورای آموزگاران نیز مورد بررسی قرارگرفت که براساس گزارش ثبت شده ی آنها هیچ اشکالی وجود نداشت وکارها به درستی صورت پذیرفته بود.بعدازبازدید گفتگوی کوتاهی با بازدیدکنندگان درباره ی وضعیت کلی مدرسه وسطخ انتظارات اولیاء ازآموزگاران به عمل آمد.

+نوشته شده در پنجشنبه سوم آذر 1390ساعت0:41توسط |
عوامل موثربرموفقیت آموزگارویادگیری دانش آموزان(بیان تجارب)

هرکسی ناموخت هیچ ازروزگار---هیچ ناموزد ز هیچ آموزگار

1-تاثیر مجموعه ی محل خدمت درمیزان موفقیت آموزگار:

یک مجموعه -محل خدمت -شامل عوامل درون دبستان وعوامل بیرون آن می باشد.

الف-عوامل درون دبستان شامل:1- شرایط روحی ،جسمی ،علمی وتجربی و...کارکنان وچگونگی روابط حاکم بین آنها2-شرایط دانش آموزان مثل آمادگی ذهنی وهوشی وعلمی ،دوزبانه بودن سلامت جسمانی و..3-امکانات آموزشی وپرورشی4-چگونگی رفت وآمدروزانه کارکنان ودانش آموزان به مدرسه و...

ب-عوامل بیرون ازدبستان شامل:1-وضعیت فرهنگی منطقه2-سطح سواداولیاء3-سطح اقتصادی خانواده ها4-پیگیری وحساسیت اولیاء دانش آموزان نسبت به تعلیم وتربیت فرزندان خود5-نظارت وپیگیری مسئولان اداری نسبت به جریان تعلیم وتربیت درمدارس و...

تاثیر عوامل فوق باعث پیدایش تفاوت بین مدارس و به دنبال آن تفاوت بین عملکرد معلمان می گردد.به عنوان نمونه کارکردیک آموزگاردر دبستانی که سطح اقتصادی خانواده ها پایین،دانش آموزان دوزبانه،پگیری خانواده ها وحساسیت آنها نسبت به تعلیم وتربیت فرزندان پایین و...است با کارکردآموزگاردیگردریک منطقه برخوردار با اولیاء حساس وپیگیر،یکسان نیست.دریک منطقه محروم ازنظرسطح سوادواقتصادوفرهنگ وهمچنین ازنظرسطح پیگیری اولیاء می توان گفت همه کاره معلم است مخصوصاً اگرازجانب اداره ی متبوع کارنظارت به درستی انجام نشود.درچنین شرایطی معلم معمولاً بسنده به حداقل های ممکن یادگیری برای دانش آموزان می کند؛اما دریک منطقه که عوامل کاهنده ی قبلی وجودندارد ونظارت وپیگیری اولیاء قویتراست آموزگارباید ازتوانایی ودقت وظرافت بیشتری درکارش برخوردارباشد.

نوع تجارب دردودسته مدارس فوق درعین داشتن اشتراکات اساسی،درزمینه کارکردهای مستقیم دارای تفاوت های قابل توجهی باهم هستند.یعنی گرچه ممکن است یک معلم بعدازچندسال تجربه اندوزی دریک دبستان دارای عملکرد خوبی باشد اما این دلیل موفقیت اودرمدارس نوع دیگرنیست زیرا عوامل تاثیرگذاردیگری وجودداردکه کارکرد اوراتحت تاثیر اساسی قرارمی دهد.

دبستان فرهنگیان درمنطقه شوش دانیال آموزشگاهی است که درتاریخ خود دارای سابقه طولانی درموفقیت وجلب رضایت اولیاء است.این دبستان درسابقه خود چندسال نیز به عنوان مدرسه نمونه مردمی فعالیت داشته است.وجوداولیاء پیگیروتحصیل کرده به ویژه فرهنگیان ودانش آموزان مستعدوموفقیت های منطقه ای آنان درزمینه های علمی وهنری وتربیتی ازدبستان فرهنگیان مدرسه ای ویژه ساخته است که کاردرآن برای کسانی که نتوانند فکر،دیدگاه وتجربه ی خودرابا انتظارات عوامل تاثیرگذارآن(شامل دانش آمووزان،اولیاء ومدیریت وسایرکارکنان)هماهنگ کنند بسیارسخت می شود.بوده اند معلمان خوبی که علیرغم تلاش خود نتوانستندبیش ازیک سال دوام بیاورند.اگردربعضی ازمدارس دانش آموزدربرابرهررفتارمعلم واکنشی ازخودنشان نمی دهند ومطیع هستند،اما دردبستان فرهنگیان دانش آموزان به راحتی رفتارمعلم رامورد پرسش قرارداده بعضاًاورابه چالش می کشانند.اگردریک دسته ازمدارس اولیاء درطول سال تحصیلی به ندرت به دبستان سرمی زنند دراین دبستان اولیاء به تعدادزیادوبا حساسیت بالا پیگیر وضعیت آموزشی-تربیتی فرزندخودهستند.مجموعه این عوامل درکنارسایرعوامل باعث گردیده تا هرساله تعدادزیادی متقاضی برای ثبت نام دراین مدرسه وجودداشته باشد. اداره آموزش وپرورش منطقه باید برانتخاب این مدرسه توسط آموزگاران نظارت وکمک نماید تاآنها باآگاهی کامل ازشرایط حاکم برآن مبادرت به انتخاب نمایند ودرصورت امکان ازانتخاب آن توسط آموزگارانی که تجربه موفقی دراین زمینه ندارندممانعت گردد.زیرا باعث پیدایش مشکلاتی برای آموزگارودانش آموزان خواهدشد.

2-تاثیرایستایی یاتحرک(انعطاف)ذهنی بریادگیری دانش آموزان :

مابا ذهن خودزندگی می کنیم.ذهن شامل ساختار ازباورها واطلاعات،تجارب و...موجوددرحافظه وشیوه منطقی به کارگیری آنهاست. یک ذهن پویا وفعال هیچگاه دچارایستایی نمی گردد.به تجربه نیزثابت گردیده معلمانی که همواره تلاش کرده اند تاتجارب قبلی خودرا بدون هرگونه تغییری درموقعیت های مختلف به کارگیرند، بازدهی کارآنها پایین آمده ویاددهی آنها به دانش آموزان دچارمشکل گردیده است.منطق یادگیری وحل مشکل ایجاب می کند تا ما همواره دانش وتجربیات خودرابراساس موقعیت های تازه سازمان داده ،دریافت های جدیدرا به آنها اضافه نماییم .ذهن های بسته فاقدپویایی بوده وبه جای حل مشکل به توجیه مشکل می پردازند.مشورت وگفتگوبا اینگونه افرادکمتربه نتیجه ی دلخواه می رسدزیرا درپایان گفتگوباز به آنچه که خودفکرمی کنند درست است می پردازند.

                                                                                                 سهراب آریانپور3/9/90


+نوشته شده در پنجشنبه سوم آذر 1390ساعت0:21توسط |


پی ان یو - نقش برجسته سفالی - گویا آی تی - تک تمپ - قالب بلاگفا | پنس - گرافیک - وبلاگ